Europejski dzień kodowania w klasie III
W październiku uczniowie klasy 3 wzięli po raz drugi udział w Europejskich Dniach Kodowania. Precyzyjne formułowanie poleceń to umiejętność potrzebna podczas tworzenia algorytmów i przekształcania języka ludzi na język maszyn. Maszyny/roboty potrzebują precyzyjnie zaprogramowanych sekwencji, aby mogły wykonać dla nas poszczególne zadania i ruchy. Dlatego też przyszły programista powinien opanować także zdolność porozumienia się i formułowania jasnych komunikatów oraz rozumienia tego, co chce przekazać rozmówca. Takich umiejętności uczyli się uczniowie podczas Europejskich Dni Kodowania. Tematem przewodnim w tym roku był – Las. Uczniowie klasy 3 w tracie zabaw, wykonywania ćwiczeń, a także obserwacji w lesie ćwiczyli tworzenie poleceń, sekwencji, kolejności wydawania i wykonywania poleceń – tworzenie mapy myśli, a także nabywali umiejętność przyznania się do niewiedzy lub błędu. Realizacja poleceń zgodnie z określoną kolejnością pozwoliła uczniom lepiej zrozumieć, w jaki sposób działają maszyny i jakie cechy musi posiadać język, którym się porozumiewamy z komputerem. W przypadku błędów uczniowie wyszukiwali je i poprawiali, gdyż rozwiązywanie problemów jest bardzo ważną umiejętnością w pracy programisty. Liczy się zarówno umiejętność współpracy jak i determinacja, cierpliwość i skrupulatność w poszukiwaniu rozwiązań. Takie nabywanie umiejętności umożliwia udział w Europejskich Dniach Kodowania.
Za udział w europejskiej akcji otrzymaliśmy podziękowanie (certyfikat dla wychowawcy).